

Twee verslagjes:
De leerlingen van het tweede leerjaar werden om 11 uur verwacht in de muziekacademie. De muziekleerkrachten lieten hen kennismaken met een heleboel instrumenten. We beluisterden vrolijke liedjes op de viool, cello, contrabas, piano, trompet, dwarsfluit, blokfluit, gitaar, doedelzak en orgel. De hele voorstelling stond in het teken van piraten op een piratenschip.”
Vandaag waren we te gast in de Muziekacademie van Blankenberge, waar onze leerlingen de kans kregen om kennis te maken met verschillende muzikale disciplines. Van gitaar en saxofoon tot orgel, contrabas en nog veel meer…
Het was een boeiende en inspirerende voormiddag waarin iedereen naar hartenlust kon ontdekken, luisteren en uitproberen. Wat een plezier om te zien hoeveel enthousiasme en talent er in onze klas zit! Wie weet zijn hier wel de muzikanten van morgen aan het groeien.
Bedankt aan de Muziekacademie voor de warme ontvangst en de fijne kennismaking met de wereld van muziek!







Waar nu de Stedelijke Muziekacademie is, was tussen 1928 en 1985 de statige entree van Staatsnormaalschool, die even later Rijksnormaalschool werd en nog later RNS/KA

De Stedelijke Muziekacademie in de De Smet de Naeyerlaan heeft een statige toegang in het midden en twee gebouwen links en rechts. Ze dateren van 1928, ze zijn neoclassicistisch. In het gebouw rechts woonde tot begin de jaren tachtig de directeur van de RNS, links was de woning van de econoom. Toen had de school nl. een internaat. Op de gevels zijn cartouches aangebracht met de letters SN (Staatsnormaalschool) en EN (Ecole Normale de l’Etat)

