We waren in een klas met lln. uit de 3des dei tijdens de les Nederlands (van Joost Coudeville) uitleg kregen van de zesdejaars Alana Benitez Santacruz en Arthur Cornelus, die op puike manier middelbareschoolexamens hebben afgelegd. Zij hadden een fraaie powerpointvoorstelling opgesteld en beantwoordden vragen van de jongere leerlingen.
Alana schrijft me: “Een kleine twee weken voor de start van de eerste examenperiode, brachten Arthur en ik een bezoekje aan de derdejaars, die binnenkort voor de eerste maal de examens in het Maerlant-atheneum zullen meemaken. Als eerste voorbereiding hierop schonken wij onze (persoonlijk) beste studietips aan de derdes. Een kleine presentatie met een uitgebreide uitleg informeerde de leerlingen over de weg naar succes bij de examens. Tips die zijzelf nuttig en interessant vonden, noteerden zij en (hopelijk ) bewaren ze die goed in het achterhoofd.”




