

Dominique Depuydt, lerares r.k. godsdienst schrijft me:
Deze week hebben de lln 3de graad ONS/Vredelaan in de lessen levensbeschouwing meegedaan aan ‘Schrijf ze vrijdag’ van Amnesty International.
We leerden over mensenrechten.
We bekeken een aantal filmpjes over de mensen voor wie we gingen schrijven en waarom schrijven werkt.
Leerlingen schreven brieven voor mensen die onterecht gevangen zitten of ander onrecht meemaken. Bedankt aan iedereen die meedeed!Lerares Machteld Vanhamme schrijft me:
Elk jaar schrijven meer dan 150.000 leerlingen uit meer dan 200 scholen uit Vlaanderen en Brussel voor mensenrechten. Met de brieven steunen ze mensen die ten onrechte gevangen zitten onder slechte omstandigheden en zelfs de doodstraf riskeren na een oneerlijk proces.
In 1 op 4 gevallen zien we vrij snel resultaat.







